Fotocredit:

Valget 2017: en kort oppsummering

I årets valg fikk vi 8,8% oppslutning på St. Hanshaugen! Dette er et av de beste resultatene i hele Norge, all ære til våre frivillige.

21. september 2017

Selv om vi ikke brøyt sperregrensa som vi hadde håpet på gjorde vi en fantastisk valgkampinnsats. Vi hadde over 30 frivillige på St. Hanshaugen som brukte av tiden sin for vårt felles prosjekt – kloden. Disse gjorde en knalljobb på stand, på hi-five aksjoner på morgenkvisten, på St. Hanshaugen matfestival og utekino, med filmvisning og krittaksjon, på dørbanking og internett, med festing av sykkellapper, og ikke minst som listebærere på valgdagene. Til sammen jobbet vi over 300 timer frivillig for saken. All ære til de frivillige som bærere av partiet!

Hadde vi fått resultater som på St. Hanshaugen i hele Norge ville ting sett annerledes ut. Faktisk fikk vi hele 8,8% oppslutning, i et Stortingsvalg! Dette er et av de beste resultatene i hele Norge (likt med Sagene og Grünerløkka av bydelene i Oslo). Ikke mindre enn et rått resultat: https://www.vartoslo.no/slik-stemte-folk-i-bydel-st-hanshaugen/

Det renner også inn medlemmer om dagen. Vi har nå nesten 20 nye medlemmer på St. Hanshaugen etter valget. Ta gjerne å inviter en du også: https://www.mdg.no/bli-medlem/

Vi i styret på St. Hanshaugen kommer også til å snekre sammen et medlemsmøte for alle interesserte i nærmeste framtid. Følg med på epost og facebook for informasjon. Igjen, takk for innsatsen!